گروه برنامه سازی کامپیوتر صفر و یک

#
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به وبگاه صفر و یک . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبگاه ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تعداد کل کاربران وبگاه 19
اعضای انلاین وبگاه 1

وبگاه صفرویک را بایک کلیک محبوب کنید
با ثبت نام رایگان صاحب پنل اس ام اس با امکانات زیادی شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت رایگان

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

  1. مرکز آموزش علمی و کاربردی جامعه اسلامی کارگران واحد اصفهان "
  1. سامانه جامع آموزشی دانشگاه علمی کاربردی"
  1. اینجا همه چی در همه"
  1. خط کشی"
  1. ردیاب ارزان ماشین"
  1. جلو پنجره جک جی 5"

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بچه های برنامه سازی کامپیوتر-کاردانی و آدرس sephroyek.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





براي اطلاع از مطالب جدید وبگاه در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تعداد کل مطالب ارسالی 62
تعداد بازدید امروز از وبگاه 70
تعداد بازدید دیروز از وبگاه 3
ورودی گوگل امروز 7
ورودی گوگل دیروز 0
بازدید کل از وبگاه 16937

متغیر ها
نویسنده: مدیر ساعت و تاریخ انتشار: 11:20|پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394 بازدید: 66 موضوع: برنامه ++C

متغیرها

در طول برنامه نویسی، کاربران با متون و اعداد زیادی کار می کنند، به همین دلیل آنها را در متغیرها ذخیره می کنند. در واقع متغیر ها نامهایی برای کلمات ذخیره شده در حافظه سیستم هستند.

برای استفاده از یک متغیر ابتدا باید آن را در برنامه تعریف نماییم که روش تعریف متغیر بصورت زیر است :

    ;نام متغیر     نوع متغیر

int                count ;

قوانین هنگام تعریف نام متغیرها

در قطعه کد بالا می بینیم که هر متغیر باید دارای نام منحصر بفردی باشد که برای نامگذاری متغیر ها باید توجه داشته باشیم که :

  • برای نامگذاری متغیرها از ترکیبی از حروف a تا z یا A تا Z ، ارقام و خط ربط ( _ ) استفاده می شود.
  • اولین کاراکتر نام نباید از ارقام باشد.
  • نام می تواند هر طولی داشته باشد اما فقط 31 کاراکتر ابتدایی استفاده می شوند.
اسامی غیر مجاز             اسامی مجاز
-------------------------------------
  count3                   3count
  count                    .count
  co_unt                   co.unt

مقدار دادن به متغیر ها

بعد از تعریف یک متغیر باید مقداری را به آن نسبت دهیم که به یکی از چهار روش زیر می توان اینکار را انجام داد :

  • هنگام تعریف متغیر
int  x = 4;     
char  char1 = 'a' , char2 = char3 = 'y';    
bool  b = true;     
  • بعد از تعریف و با عمل انتساب ( = )
int  y;
y = 12; 

با استفاده از قالب سازنده

float float_1 (2);

دستورات ورودی که در فصل مربوط به ورودی / خروجی گفته خواهد شد.

float a, b;
cin >> a >> b;

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





فاقد عکس